← Terug naar de startpagina

Tide puts stains back where they belong

Glossy magazines zijn er om doorbladerd te worden, en al zeker de magazines vol reclame. Hoe slaag je er dan in om iemands aandacht langer dan een nanoseconde op je peperdure advertentie te vestigen? Wasproduct Tide heeft een oplossing gevonden: je plakt gewoon twee pagina’s aan elkaar.

Tide2

Deze advertentie op de center spread van een magazine werd op dergelijke manier aan elkaar geplakt, dat het bij het openslaan leek alsof de dame met haar lippen op het hemd van de man vastzat. Dankzij het gebruik van zachte Post-it-lijm kwamen de pagina’s makkelijk los, waarna de lezer alsnog een wit hemd te zien kreeg. De baseline Puts stain back where they belong maakte het geheel af.

Tide1

Op het eerste zicht leek me dit goed gevonden. Tot ik me herinnerde hoezeer het me zelf ergert als twee bladzijden in een magazine aan elkaar kleven. Het bezorgt me altijd zo’n icky gevoel, alsof een voorganger er zijn neus in heeft gesnoten. Bovendien kan ik me inbeelden dat er geregeld allerlei vuils aan de glimmende lijmlippen blijft hangen of op het zogenaamd propere hemd van de man, wat de baseline volledig zou tegenspreken. En eigenlijk vind ik de baseline ook niet kloppen. Ben ik nu te streng?

Via

, , ,

gepost in Print Comments

Comments

  1. Bart says:

    Vind het toch wel goed gevonden hoor. De rest – baseline enzo – is er natuurlijk nadien gewoon bijgesleurd.

  2. Nicolas says:

    Ik vind het ook erg goed gevonden hoor. Ik vroeg me alleen af of het risico op ergernis of afkeuring niet groter is dan de funfactor.