De Nederlandse optiekketen Specsavers verrast zijn klanten met een opmerkelijke guerrilla in hun eigen winkels. Tussen de zonnebrillen hangt een op het eerste zicht onopvallend exemplaar waarmee letterlijk geen hand voor ogen is te zien.
Door het verrassingseffect ervaren klanten gedurende enkele seconden hoe het is om als blinde of slechtziende door het leven te gaan. Het prijskaartje verwijst naar de organisatie KNGF Geleidehonden en roept klanten op zich in de winkel in te schrijven voor een machtiging van twee euro per maand voor dit goede doel. Leuk gevonden van Ubachs Wisbrun JWT.
Via
Specsavers, KNGF Geleidehonden, guerrilla
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Ogilvy schitterde hier een week geleden al met een bijzonder…
Leuk ideetje voor de volgende verkiezingen: een Denemarkse skateboardshop heeft…
Legbatterijen zijn een gruwelijke werkelijkheid waar iedereen van op de…
Erg leuk gedaan š
Leuk voor onze klant Pearle die samenwerken met Belgisch Centrum voor Geleidehonden. Thx