Doe-het-zelfketens richten zich meestal tot doe-het-zelvers, of toch minstens tot mensen die weten hoe je de handen uit de mouwen kunt steken. Maar hoe bereik je die grote, modderige poel van ultieme klunzen waartoe ik mezelf reken? Het Amerikaanse doe-het-zelfmerk Craftsman heeft misschien wel het antwoord gevonden in Screwd.
Screwd is een online reality show waarin een bleke nerd met twee linkerhanden in de wildernis wordt gedropt, om er drie maanden en tientallen uitdagingen later hopelijk als de ultieme doe-het-zelver weer uit te komen. Uiteraard kan iedereen hem met raad en daad bijstaan via de bekende sociale netwerken. Slaagt hij in de opdracht, dan krijgt hij bovendien 50.000 dollar mee naar huis.
De kluns par excellence werd geselecteerd via een online casting op de Facebook-pagina, die daardoor in één maand tijd is aangezwollen van 20 fans tot 600.000. De eerste video’s in het archief zien er alvast veelbelovend uit.
Via
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Creatieveling of niet, iedereen heeft zijn hoekje waarin hij zich…
Gezondheidszorg is een gevoelig onderwerp, zeker in de VS, waar…