← Terug naar de startpagina

San Francisco Zoo haalt het beest in je boven

Critter Quest’, de campagne voor de San Francisco Zoo, is een mooi voorbeeld van nieuwe reclame, waarbij niet langer een eenrichtingsboodschap wordt aangeboden maar wel inhoud waarmee consumenten zelf aan de slag kunnen.

San Francisco Zoo

BBDO plaatste outdoors in bushaltes en in de zoo, versierd met vlindervleugels, pauwstaarten en giraforen. Voorbijgangers konden een foto van zichzelf nemen voor de outdoor en deze vervolgens uploaden op OurSFzoo. De leukste foto’s worden gebruikt voor de volgende printcampagne van de San Francisco Zoo. Leuk, maar het had nog beter gekund als je met de outdoor zelf een foto kon nemen, want nu hang je af van mensen die hun fototoestel bij hebben.

San Francisco Zoo

Via

, , , , ,

gepost in Outdoor, Print, UGC Comments

Comments

  1. Matthijs R says:

    Heel leuk idee, mensen zijn ook snel geneigd om foto’s als deze op communitysites te plaatsen. Je commentaar over het fototoestel begrijp ik niet helemaal, ‘iedereen’ heeft toch tegenwoordig een camera in zijn mobieltje zitten?

  2. Nicolas says:

    Ik denk dat tegenwoordig ongeveer de helft van de gsm-gebruikers een camera heeft, maar daar zit dan vaak nog zo eentje op dat foto’s trekt waarvan je moet raden wat er nu juist getrokken is ;-)