Deze banner voor Pringles heeft net goud gewonnen in Cannes (for real, this time). Niet omdat hij zo mooi is. Niet omdat hij technisch superieur is. Wel omdat het een van de bitter weinige banners is die je niet elders probeert heen te lokken maar je gewoon gratis entertainment biedt, en daardoor bijzonder veel sympathie voor het merk opwekt. Zeer leuk werk van Bridge Worldwide. Enige minpuntje: als driekwart van je publiek sowieso al bannerblind is, dan zal dit design de eerste broodnodige klik niet meteen aanmoedigen. Oftewel: zeer leuk, jawel, maar wat zijn de resultaten?
Pringles, Banner
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Solve Media, een bedrijf dat banner ads plaatst in captcha…
Bekijk het filmpje bij deze blogpost hier.
Deze presentatie van Bannerblog preekt onverbloemd voor eigen kerk, maar…
haha grappig š