This is going to be big. Orange is in de UK gestart met de voorbereidingen voor Playballoonacy, The World’s First Internet Balloon Race, een 7 dagen durende ballonrace over het wereldwijde web. Het klinkt niet alleen fingerlickin’ good, het steekt nog verdraaid goed ineen ook.
De ballonrace (waarbij je zoveel mogelijk sites moet bezoeken om de hoofdprijs te winnen of onderweg sterren moet vinden om dagprijzen te winnen) vindt namelijk plaats op sites die de gebruikers zelf hebben toegevoegd. Via een widget op hun MySpace/Facebook/Wordpress/Whatever laten ze ballonnen op hun site toe, die zo van site naar site drijven. Goed om bezoekers aan te trekken, uiteenlopende content voor de ballontoeristen, stevig viraal effect voor de makers, kortom een weldoordacht viraal plan. Ik heb mijn kameel alvast gereserveerd. Aarzel niet om hem even te komen aaien.
Made by Poke, om de nieuwe beltarieven van Orange te promoten. Wie de link niet meteen ziet: elk beltarief is vernoemd naar de dieren die op Playballoonacy.com in ballonvorm worden aangeboden.
Hat tip to the all-knowing Pascal.
Playballoonacy, The world’s first internet balloon race, internet race, Internet balloon race, Orange, Viral
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Hoe noemen ze zoiets nu weer? Oh ja, een viral!…
Het begint zowat een trademark te worden van Duval Guillaume…
Herinnert u zich de Rear View Girls nog? De verborgen…