Alweer een teken dat homoseksualiteit in mainstream advertising doorbreekt. Philips voert in dit spotje voor zijn Satinelle Ice Epilator een travestiet op, zonder daarbij in gemakkelijke en denigrerende humor te vervallen. Travestiet Karis wordt integendeel helemaal in haar waarde gelaten terwijl ze vertelt waarom zij, als man, bij uitstek nood heeft aan een degelijk epilator.
Eigenlijk, bovenop de gratis buzz die een travestiet oplevert, heel slim gezien om een man op te voeren in een spotje voor epilatoren. Mannenhaar is immers weerbarstiger en dikker, en iedereen weet dat mannen in wezen wussies zijn als het op pijn aankomt. Dus als een man kiest voor deze epilator, dan moet het echt wel een goede zijn. Toch?
Made by DDB
Via
Travestiet, Transvestite, Philips, Philips Satinelle Ice Epilator, Homoseksualiteit
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens…
Deze Portugese campagne voor Windows 8 hebt u vast al…