Campagnes met BV’s zijn in Belgenland een garantie voor verschrikkelijk ergerlijke reclame. Dat dat niet noodzakelijk zo hoeft te zijn, bewijst deze campagne voor de Nieuw-Zeelandse provider Orcon, die met de Direct Grand Prix aan de haal is gegaan in Cannes. De relatief onbekende provider selecteerde acht gelukkige kiwimuzikanten uit een auditie van 200, en verbond hen via zijn breedband met een shirtloze, vloekende Iggy Pop in Miami. Samen namen ze vervolgens een nieuwe, virtuele versie op van Iggy’s tijdloze The Passenger. Naar verluid zou het de eerste Grand Prix van Cannes zijn die zo vaak het woord Fuck bevat.
Bekijk het filmpje bij deze blogpost hier.
Orcon, The Passenger, Grand Prix, Cannes
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Show, don’t tell. Het blijft mijn favoriete reclameregel, en ik…
Het nieuwe tariefplan van Base, BASE Check, is inclusief een…
Voor wie hem intussen nog niet gezien had: Duval Guillaume…