← Terug naar de startpagina

Only Peugeot… and Opel

Naarmate je langer over reclame blogt, begin je zogezegd nieuwe dingen te zien die je elders al eens tegen kwam. En dat is spijtig, want ik vind deze guerrilla voor Peugeot best geslaagd.

Peugeot

Uncle Grey verspreidde 89 knappe liftsters langs drukke verkeerspunten in Denemarken, met een plakkaat met daarop ‘Only Peugeot‘. Bestuurders die stopten, kregen een doosje chocolade aangeboden.

Spotgoedkoop en effectief, want de campagne haalde de nationale pers en kwam op het nieuws. Meestal schrijf ik hier ook nog leuk gevonden, maar ditmaal herinnerde ik me deze tv-spot voor Opel:

Niet leuk gevonden dus, wel goed gepikt. Wat me in dit geval deed denken: moeten we eigenlijk altijd een nieuw idee vinden, of mogen we er ook eentje pikken als we er iets anders en beters mee maken?

Via

, , , ,

Comments

  1. ine says:

    persoonlijk vind ik de benadering toch net iets anders.
    het ene deed me niet echt aan het andere denken.
    maar das natuurlijk persoonlijk :)

  2. Nicolas says:

    De uitwerking is inderdaad anders. Ik vond de gelijkenis met het oorspronkelijke idee wel treffend (een liftster die een lift weigert van een ander automerk). Misschien is het ook gewoon toeval. Of persoonlijk. Maar wat ik me vooral afvroeg: mag je een idee van een andere campagne nemen om er iets beters van te maken?
    Off topic: Welkom Ine! ;-)