Ain’t it nice when it all comes together? Jaarlijks organiseert Nike een wereldwijde Human Race, die gewoonlijk behoorlijke aandacht krijgt van de traditionele pers. Maar dit jaar wou Nike blijkbaar meer, en wel in de vorm van sociale media. 5 beroemde deelnemers in de wedloop kregen een microfoontje opgespeld waarmee ze tijdens de race live hun ervaringen konden delen. Die werden neergeschreven en gepost op de Argentijnse versie van Nike’s Human Race, maar ook op de Twitterprofielen van de renners en zelfs in banners op sportsites. Als toetje op de taart kon de exachte locatie van renners op Google Maps gevolgd worden en kon men zien waar een renner zijn boodschap had gepost.
Bekijk het filmpje bij deze blogpost hier.
Een klein minpuntje: misschien hadden ze toch beter even laten checken wat de dame op de soundtrack nu juist zingt…
Made by (en me toegestuurd door) BBDO Argentina.
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance…
Securitas lanceert vandaag een sensibiliseringscampagne die smartphone-gebruikers confronteert met onvoorzichtig…
Wat betekenen al die Instagram-foto’s op je tijdlijn nu eigenlijk…