← Terug naar de startpagina

Nederlandse multinationals onder vuur

Een onbekende Nederlandse groepering heeft vorige week letterlijk vraagtekens geplaatst bij enkele multinationals. Onder andere Philips, Heineken, ABN Amro en KLM zijn al slachtoffer geweest. Meer acties zijn te vinden op hun blog. Guerrilla advertising of activisme? Geen idee, wie meer weet: speak up!

ABN_AMRO

Heineken

Update: Het gaat wel degelijk om een guerrillacampagne, en wel van de Volkskrant, die zich afvraagt hoe Nederlands deze multinationals nog zijn. De reclamespot (zie lager) waarin alles duidelijk werd, is vandaag in première gegaan op de Nederlandse televisie. Thanks voor de update, Guido!

, , ,

gepost in Guerrilla Comments

Comments

  1. [...] maanden geleden pakte De Volkskrant uit met een opmerkelijke guerrillacampagne, waarbij ze letterlijk vraagtekens plaatsten bij Nederlandse multinationals. Gisteren pakte de [...]

  2. [...] van enkele maanden geleden waarin een aantal (oorspronkelijk) Nederlandse multinationals in vraag werden gesteld. Deze keer willen ze bij de Volkskrant weten hoe het – gezien de huidige [...]