Een onbekende Nederlandse groepering heeft vorige week letterlijk vraagtekens geplaatst bij enkele multinationals. Onder andere Philips, Heineken, ABN Amro en KLM zijn al slachtoffer geweest. Meer acties zijn te vinden op hun blog. Guerrilla advertising of activisme? Geen idee, wie meer weet: speak up!
Update: Het gaat wel degelijk om een guerrillacampagne, en wel van de Volkskrant, die zich afvraagt hoe Nederlands deze multinationals nog zijn. De reclamespot (zie lager) waarin alles duidelijk werd, is vandaag in première gegaan op de Nederlandse televisie. Thanks voor de update, Guido!
Activism, Guerrilla, willenweten, Dutch+multinationals
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Ogilvy schitterde hier een week geleden al met een bijzonder…
Leuk ideetje voor de volgende verkiezingen: een Denemarkse skateboardshop heeft…
Legbatterijen zijn een gruwelijke werkelijkheid waar iedereen van op de…
het is de volkskrant!
http://www.vkmag.com/magazine/comments/12411/