Neem een kleuter, zet hem voor een marshmallow en zeg hem dat hij er een tweede krijgt als hij er een kwartier lang af kan blijven: ziedaar de beroemde marshmallow-test uit de jaren zestig, die vorig jaar resulteerde in een prachtige viral. Mortierbrigade nam het hilarische experiment over, op een klein detail na: het verwisselde de marshmallow met een fishstick van Iglo.
De fishstick-test van Iglo:
Bekijk het filmpje bij deze blogpost hier.
De oorspronkelijke marshmallow-test:
Het resultaat is minstens even grappig als het origineel. Logisch ook, want op de fishstick na is het een (opzettelijke, duidelijk aangegeven) kopie. Jammer genoeg blijf ik daardoor toch met een lichtjes wrange nasmaak zitten. En verwijten mijn collega’s me heiliger te zijn dan de paus. Daarom mijn vraag aan u: is dit een gepikt idee, een geslaagde remake of gewoon een goed reclamefilmpje? Ik ben benieuwd.
Hat tip to Loic!
marshmallow test, marshmallow experiment, iglo, fishstick, kleuter, mortierbrigade
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Hoe noemen ze zoiets nu weer? Oh ja, een viral!…
Het begint zowat een trademark te worden van Duval Guillaume…
Herinnert u zich de Rear View Girls nog? De verborgen…
geslaagde remake.
beter een goeie kopie dan een slecht origineel.
Een meer dan geslaagde remake! Mooiere kleuren, betere cadrage.
Een geslaagde remake. Soms moet je niet ver zoeken om met iets origineels op de proppen te komen!