← Terug naar de startpagina

Linkedin of Linkeduit: hoe vol ben jij van jezelf?

Interactieve reclamecampagnes die je Facebook- of Twitterprofiel analyseren heb je bij de vleet. Campagnes die je Linkedinprofiel analyseren, die zijn heel wat zeldzamer. En campagnes die dat helemaal juist doen én met een flinke schep zelfrelativering, zo ken ik er tot nu toe maar eentje: Linkeduit, de nieuwe Volkswagen Passat-campagne van het Nederlandse reclamebureau Achtung!

De nieuwe Volkswagen Passat is naar eigen zeggen nogal vol van zichzelf. En waar vind je consumenten die dat zelf ook zijn? Juist, op Linkedin. Via de campagnesite Linkeduit kunnen Linkedin-gebruikers elkaar uitdagen om te ontdekken wie voller is van zichzelf in een ludieke battle. De winnaar kan niet alleen met zijn status uitpakken op de grote sociale netwerken, maar maakt bovendien kans op een nieuwe Passat.

De nieuwe campagne is opgezet in samenwerking met Linkedin, dat hiermee bewijst zelf ook over de nodige zelfrelativering te beschikken, één van de weinige dingen die grote broer Facebook lijkt te missen.

Hat tip voor de ravissante Anne-Cécile en de bonkige Jo!

Update! Kijk nou, ook Audi pakt momenteel in België uit met een gelijkaardige campagne: de Audi A6 Challenge is een campagne die je toelaat om jezelf via Linkedin te vergelijken met je contacten op basis van je ervaring, skills enz. Het is hoogstwaarschijnlijk toeval, maar dan wel een heel ongelukkig, want deze Audi-campagne steekt maar bleekjes af tegen de noorderburen …


De Audi A6 Challenge is made by My Media Is Rich, die me intussen via de comments liet weten dat de Audi A6 Challenge al twee weken geleden is gelanceerd.

Comments

  1. Hello,

    just a little correction : our campaign began two weeks before the Achtung campaign. That said, the timing makes me think that nobody copied on anybody, it is just a coincidence.