← Terug naar de startpagina

Likify: de real life Facebook Like met QR codes

LifeLabs, de digitale speeltuin van reclamebureau Boondoggle, lijkt zijn eerste homerun gescoord te hebben met Likify. Een lang artikel op TechCrunch, duizenden hits op Google en een oneindige stroom Tweets … Waar gaat al die buzz over?

Likify is een toepassing waarmee je gemakkelijk een QR-code genereert die gelinkt is aan een Facebook Like button. Via Likify kan je dus een QR-code aanmaken, die je vervolgens op eender welk voorwerp plakt: een t-shirt, een product, een vitrine … Wie de QR-code fotografeert met zijn smartphone, ‘Liket’ automatisch het voorwerp op zijn Facebook-profiel en deelt het dus met zijn vrienden. Nike heeft Likify alvast uitgeprobeerd in zijn nieuwste Belgische campagne.

Likify

Coca-Cola deed het ons enkele maanden geleden ook al voor tijdens een eigen evenement in Israël, waarbij deelnemers alle activiteiten op het evenement konden ‘Liken’. Likify maakt dit nu mogelijk voor iedereen, ook de bakker om de hoek. Dit zou wel eens de langverwachte doorbraak van de QR-code kunnen betekenen. De code wordt al jaren gehyped maar is tot nu toe enkel in Japan door de man in de straat opgepikt. Ik ben benieuwd.

gepost in New media Comments

Comments

  1. [...] toepassingen die ik tot nu toe zag passeren van Belgische makelij. Herinner u bijvoorbeeld Likify, de real life Facebook Like van Nike. Of neem bijvoorbeeld de onderstaande campagne voor de [...]