Unilever heeft ’s werelds eerste ijsmachine met gezichtsherkenningssoftware gecreëerd. De machine, die werd voorgesteld tijdens het reclamefestival van Cannes, herkent de glimlach van voorbijgangers en beloont die glimlach met een ijsje.
Bewegingssensoren detecteren wanneer iemand in de buurt van de machine komt, waarop de machine de persoon aanspreekt. Gezichtsherkenningssoftware kan vervolgens de leeftijd, het geslacht en de emotie van de persoon bepalen en de breedte van diens glimlach meten. Is die breed genoeg, dan schenkt de machine een ijsje.
Bekijk het filmpje bij deze blogpost hier.
Bovendien kunnen gebruikers meteen een foto van hun brede glimlach op hun Facebookprofiel plaatsen, wat helemaal in lijn is met Unilevers baseline, Share Happy. De machine vertrekt het komende anderhalf jaar op wereldwijde tournee.
Unilever, Share Happy, Ice cream
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Show, don’t tell. Het blijft mijn favoriete reclameregel, en ik…
Het nieuwe tariefplan van Base, BASE Check, is inclusief een…
Voor wie hem intussen nog niet gezien had: Duval Guillaume…