Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het verschil tussen een virus, een Trojaans paard of een worm, laat staan de schade die ze kunnen aanrichten. Daarom creëerde Kasperky Lab, een bedrijf dat IT-beveiligingsoplossingen levert, de Kaspersky Virus Hunt, een reeks van drie minigames die de gebruiker op humoristische wijze op de gevaren van computervirussen wijzen.
In het spel moet je drie verschillende virussen verslaan: Vincent the Virus, Tony the Trojan en Willy the Worm. Leuk is dat elk van deze virussen op hun geheel eigen manier gegevens uit je Facebookprofiel stelen om te gebruiken in het spel. Zo moet je in de eerste ronde zo snel mogelijk de eerste letter van de voornaam van de getoonde Facebook-vriend verslaan. Klinkt makkelijk, maar is het niet.
Eerste keer ook dat ik een Facebookpagina video zie gebruiken om een Like te forceren. Heeft iemand dit al elders gezien?
Made by Goesting (fantastische naam voor een online reclamebureau).
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Neem het puntensysteem van Foursquare, de populariteit van Instagram en…