Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

Joyvalle steunt de Cliniclowns (advertorial)

Alle merken lijken momenteel mee te stappen in de Music For Life stoet. Waar niets verkeerd mee is, begrijp me niet verkeerd. Maar één merk koos resoluut voor een goed doel dat iets dichter bij huis lag. Melkproducent Joyvalle is namelijk de samenwerking aangegaan met de Cliniclowns, en zal heel december lang per verkochte liter Joyvalle AA-melk 5 eurocent aan de ziekenhuisclowns doneren. Het merk belooft zelfs een extra geste indien er een miljoen liter Joyvalle AA-melk wordt verkocht.

Joyvalle Cliniclowns

Om deze campagne onder de aandacht te brengen, zet het merk niet alleen gesponsorde blogposts zoals deze in, maar ook een Facebook-applicatie waarmee u een rode neus op uw profielfoto kunt laten verschijnen. Joyvalle hoopt zo op een viraal effect voor het goede doel, net zoals alle Belgische vrouwen een tijdje geleden hun bh-kleur bekenden op Facebook om het onderzoek naar borstkanker te ondersteunen.

De Cliniclowns zijn een Belgische vzw bestaande uit 17 professionele clowns en een heel pak vrijwilligers die sinds 2002 willen bijdragen aan het genezingsproces van zieke kinderen door afleiding en ontspanning aan te bieden. Ze krijgen geen subsidies en zijn afhankelijk van giften voor een goede werking. Zeg nu zelf, dat is al eens een gesponsorde blogpost waard, niet?