Mag je seksistisch zijn om buzz te genereren? Het is een discussie die in ons land al was opgelaaid naar aanleiding van Emakina’s Rent-a-Wife (een kwestie die nu beslecht is met een boete van 12.000 euro). Nu is het de beurt aan de VS, dankzij een Brailiaanse campagne voor Fit Light Yogurt. De advertenties vervangen slanke deernes uit bekende filmscènes door versies met wat meer pak aan. De baseline luidt: “Forget about it. Men’s preference will never change. Fit Light Yogurt.” Nogal seksistisch, zeker als de dame in kwestie er meer dan hot uitziet met haar enkele kilootjes meer. Met als gevolg talrijke kwade reacties (met soms zelfs tot bijna 300 comments op een post). Is alle buzz goede buzz, of gaat dit het merk nu schaden?
Fit+Light+Yogurt Dik+is+mooi
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance…
Hebben kranten nog een meerwaarde in dit digitale tijdperk? Duval…
Ieder jaar moet de SPCA een nieuwe thuis vinden voor…