Bent u een adverteerder? Stop dan met vluchtig door uw feeds te bladeren en neem heel even de tijd om deze blogpost wat dieper in uw bewustzijn te laten zinken.
U spendeert jaarlijks heel veel geld en tijd aan reclame via klassieke kanalen. Het beste resultaat dat u meestal kan verwachten, is 3 seconden aandacht van uw consument, het slechtste ergernis. Terwijl u met al dat geld ook het leven van uw consumenten zou kunnen verbeteren, zonder daarom aan uw marketingobjectieven te verzaken. Hoe? Door bijvoorbeeld stadsbanken te maken, gratis wi-fi op zonne-energie aan te bieden of een branded skatepark aan te leggen in een verlaten Londense tunnel.
Hoe wilt u uw merk het liefst aan uw publiek tonen? Als een opdringerige schreeuwlelijkerd die het stadsuitzicht verloedert of als een sympathieke samaritaan die buiten de lijntjes kleurt? Think about it, wanneer u uw volgende briefing voor de reclamejongens uitschrijft…
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Wat doe je als je duurbetaalde guerrillastunt of viralpoging niet…
Sociale-mediagoeroe’s allerhande hebben een nieuw buzzwoord gevonden: Foursquare. Het aantal…
… maakt reclame voor online advertising. Via