← Terug naar de startpagina

Ikea Cats

Ik zit enkele dagen achter in mijn feedreader, en stootte daarom pas vandaag op deze internethit van Ikea. De warenhuisketen liet 100 huiskatten los in zijn Noord-Londense winkel en goot het gebeuren in een magische tv-spot. Dat katten en internet een winning combination zijn, bewijst opnieuw de making of: na amper enkele dagen op YouTube scoorde hij al miljoenen views. Ikea lanceerde daarnaast een Facebook-pagina rond de campagne, maar die lijkt met 5.000 fans niet meteen hetzelfde succes te genieten.

De tv-spot


De making of


Made by Mother London.

, ,

Comments

  1. Tussen 15-9 en 21-9 (vandaag) kwamen er blijkbaar al ruim 3.000 fans bij, zie ik.

    Dus het opzet lijkt me over de ganse lijn meer dan geslaagd. Knap werk van hen.

    Op die FB-pagina valt trouwens op dat Ikea de ganse katten-’gemeenschap’ mee heeft. De ene fanfoto na de andere, met katten en hun plaatselijke meubels in beeld.