← Terug naar de startpagina

Heylen maakt plaats voor Facebook-fans

Met veel tromgeroffel heeft Heylen Meubelen gisteren “de eerste Facebook fanparking van Europa” aangekondigd. De Facebook-parking is in theorie voorbehouden voor de Facebookfans van de meubelwinkel. In de praktijk is dat uiteraard niet haalbaar, maar het toont wel mooi aan hoe Belgische retailers sociale media steeds dieper in hun marketingplan betrekken, in plaats van enkel hun Facebook-pagina te animeren om het aantal fans te verhogen.

Behalve de parking verwijst Heylen meubelen ook op de kassatickets naar zijn Facebook- én Twitterprofiel. De retailer wil daarnaast ook een Like-bord plaatsen naast het meubelstuk in de toonzaal dat online de meeste Likes heeft gegenereerd.

Over Belgische retailers en Facebook gesproken: search marketing bureau QueroMedia heeft eveneens gisteren zijn ‘grote Facebook-onderzoek bij Belgische retailers’ gepubliceerd. De resultaten daarvan leest u hieronder.

Hat tip to Anne-Cécile!

Comments

  1. [...] week na de Facebook-parking van Meubelen Heylen wil ook Max Nitra, een keten van Slovaakse winkelcentra, zijn aanwezigheid op [...]