Met veel tromgeroffel heeft Heylen Meubelen gisteren “de eerste Facebook fanparking van Europa” aangekondigd. De Facebook-parking is in theorie voorbehouden voor de Facebookfans van de meubelwinkel. In de praktijk is dat uiteraard niet haalbaar, maar het toont wel mooi aan hoe Belgische retailers sociale media steeds dieper in hun marketingplan betrekken, in plaats van enkel hun Facebook-pagina te animeren om het aantal fans te verhogen.
Behalve de parking verwijst Heylen meubelen ook op de kassatickets naar zijn Facebook- én Twitterprofiel. De retailer wil daarnaast ook een Like-bord plaatsen naast het meubelstuk in de toonzaal dat online de meeste Likes heeft gegenereerd.
Over Belgische retailers en Facebook gesproken: search marketing bureau QueroMedia heeft eveneens gisteren zijn ‘grote Facebook-onderzoek bij Belgische retailers’ gepubliceerd. De resultaten daarvan leest u hieronder.
Hat tip to Anne-Cécile!
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance…
Securitas lanceert vandaag een sensibiliseringscampagne die smartphone-gebruikers confronteert met onvoorzichtig…
Wat betekenen al die Instagram-foto’s op je tijdlijn nu eigenlijk…