← Terug naar de startpagina

Het seksisme van Sixt

“Alle reclame is goede reclame”, zegt de volksmond. Nieuwe marketeers zeggen van niet, want dan schend je het imago van je merk en ga je net consumenten verliezen. En toch blijft er reclame opduiken die duidelijk mikt op buzz zonder rekening te houden met mogelijke schade. Laatste voorbeeld is Sixt, een autoverhuurder die op de homepage van Le Monde uitpakt met onderstaande banners.

sixt

Dan stel ik mezelf de vraag: wil Sixt hier echt vrouwen mee aantrekken? Of mikken ze eerder op het hoongelach van de mannen? En hebben ze de negatieve word of mouth ingerekend als collateral damage, hebben ze die word of mouth onderschat of beschouwen ze negatieve en positieve word of mouth als een pot nat?

Sixt

En dan nog een vraagje specifiek voor de vrouwelijke lezers van Buzzing Bees: vinden jullie dit grappig, flauw of beledigend? Zoveel vragen…

Via en Via

, , ,

Comments

  1. Anna says:

    pfff… vermoeiend. Typisch een product van luie creatieven…

  2. Melanie says:

    Bij mij ook eerder schouderophalen… Kunnen ze echt niets beters bedenken dan deze cliché-advertentie

  3. Ken says:

    En zelfs van deze man een dikke duim naar beneden.

    Maar het staat op Buzzing Bees, dus het merk komt wel weer in de aandacht.

    Alleen hoe…

  4. Callista says:

    Ik vind het wel grappig, vooral van een autoverhuurder die meestal hele saaie marketingacties hebben. Ze vallen tenminste op!

  5. Annette says:

    Het begin van de filmpjes komt zwaar seksistisch over maar gelukkig sluit Sixt de beelden af met het feit dat er bewezen is dat vrouwen 30% minder ongelukken maken in het verkeer dan mannen. Dat maakt het wel weer leuk!