Zoals mode zich in een perpetuum mobile recycleert, zo kent ook het web zijn wederkerende grillen. Net als in de beginjaren lijken webcams vandaag opnieuw de flavour of the month te worden. Of hoe verklaart u anders het gigantische succes van deze weliswaar zeer schattige puppy’s (meer dan 5 miljoen views tot nu toe)? Of de terugkeer van dit soort campagnes? Heinz springt mee op de wagen met Talk to the Plant, een “live broadcast experiment” met een webcam en een stel planten.
Op Talk To The Plant kunnen bezoekers aanmoedigende woorden intypen, die vervolgens door een computer worden uitgesproken tegen de planten. Heinz wil zo te weten komen of de planten sneller zullen groeien. Komisch, engaging en viraal. Met vermoedelijk een zeer klein prijskaartje. Perfect voer in crisistijd dus.
Made by Daddy.
Heinz, Talk to the plant, Webcam, Interactive, advertising
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance…
Hebben kranten nog een meerwaarde in dit digitale tijdperk? Duval…
Ieder jaar moet de SPCA een nieuwe thuis vinden voor…