Heineken pakt uit met de naar eigen zeggen allereerste geoblogging marketingcampagne ter wereld. Nu mag je van dat bier zeggen wat je wil, maar het zijn wel sterke marketingjongens. Heineken Delivery Men is een geotracking game waarmee je live op je scherm de afleverjongens van Heineken kan volgen. Wie het snelst kan raden naar welke Nederlandse bar ze onderweg zijn, wint een Nokia N95 met GPS.
Het interactieve reclamebureau Qi steunde voor de ontwikkeling van deze actie op de Nederlandse startup Bliin, “een gratis dienst waarbij je met je mobiele telefoon je live locatie en alles wat je daar meemaakt kunt delen. Bliin-gebruikers kunnen elkaar waar dan ook ter wereld vinden en in real time volgen. Vanaf je mobiel kun je foto’s en trips uploaden die onmiddellijk zichtbaar zijn op de plek waar ze zijn genomen.”
Via
Heineken, Delivery Men, QI, Bliin, Geoblogging, Nokia N95
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het…