← Terug naar de startpagina

Guinness Tipping Point: het spotje van 10 miljoen pond

AMV BBDO heeft gisterenavond met veel tromgeroffel zijn nieuwe tv-spot voor Guinness gelanceerd, genaamd Tipping Point. Met nog meer tromgeroffel lieten ze weten dat dit de duurste TV-spot was die Guinness ooit gemaakt heeft (10 miljoen pond) en dat niemand minder dan Nicolai Fugslig, de man van de Sony Bravia ballen, achter de camera stond.

De spot telt niet minder dan 60.000 omvallende domino’s, 10.000 boeken, 400 banden, 75 spiegels, 50 koelkasten, 45 kleerkasten en 5 wagens. Er werd ter plaatse gefilmd in een piepklein dorpje met 1000 inwoners (Iruya) in het noorden van Argentinië en er werden geen speciale effecten gebruikt.

Indrukwekkende cijfers en een bijzonder knap filmpje, maar voor zoveel poen had ik toch iets originelers verwacht. Of maakt mij dat blasé?

Via

, , , , ,

Comments

  1. Dirk says:

    Best knap, maar met minder middelen is dit idee al eerder zeker even sterk uitgewerkt:
    - bvb. de hema viral die momenteel de ronde doet
    ( http://producten.hema.nl/ )
    of en vooral
    - de Honda advertentie van 2 jaar geleden:
    http://www.youtube.com/watch?v=xcr6ZIVi-Vg

  2. Nicolas says:

    Vond ik ook, maar ik kon me niet meer herinneren welk merk die Honda-spot had gemaakt. Thanks, Dirk ;-)