Nee hoor, Cannes is niet een grote champagnezuipende en cocaïnesnuivende egotripperij. Er valt af en toe blijkbaar ook iets mee te pikken. Getuige deze twee seminaries van Goviral, de Deense experten in het seeden en tracken van virals. Ze zijn intussen al behoorlijk oud, dus misschien hebt u ze al eens ergens gezien.
Het eerste, gegeven door CEO Claus Moseholm, dateert uit 2006 en geeft een mooi overzicht van het wat en hoe van virals.
In het tweede filmpje (uit 2007) ziet u de andere CEO Jimmy Maymann uitweiden over The Media Youcracy, oftwel de overgang van de passieve naar de actieve consument.
Interessant kijkvoer voor tijdens uw lunchpauze of om de gaten in uw weekend mee op te vullen. Wie lettertjes boven video verkiest, kan ook het gratis e-book Welcome to the Media Youcracy downloaden.
Via en via
Goviral, Viral, Media Youcracy, Cannes Lions, Claus Moseholm, Jimmy Maymann
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Wat doe je als je duurbetaalde guerrillastunt of viralpoging niet…
Sociale-mediagoeroe’s allerhande hebben een nieuw buzzwoord gevonden: Foursquare. Het aantal…
… maakt reclame voor online advertising. Via