← Terug naar de startpagina

Gay advertising: doorbraak in 2008?

Marketeers maken al langer gretig gebruik van de hippe en vaak meer gefortuneerde gay community voor de voorlancering van trendy producten, maar dit is de eerste keer dat ik merken openlijk het homoseksuele publiek zie aanspreken. Deze campagnes werden niet in gespecialiseerde gay media gepubliceerd, maar wel degelijk in de mainstream. Een trend voor 2008?

Gay_BMW

Gay_CHIPOTLE

Gay_Subaru

Via

, ,

gepost in Marketing Comments

Comments

  1. [...] januari 8, 2008 door Benjamin Wordt 2008 het jaar van advertenties gericht op holebi’s? Dat vraagt Buzzing Bees / Nicolas Chartier zich af. Hij is professioneel copywriter bij Wanabe. Gay marketing, waarbij ook mainstream merken [...]

  2. [...] Het was me al eerder opgevallen hoe grote merken steeds vaker openlijk een homoseksueel publiek durven aanspreken in hun mainstream media. Nu dus opnieuw in een Amerikaanse promomailing voor Kodak Gallery, de online fotoservice van Kodak. [...]

  3. [...] zei er begin 2008 ook alweer dat gay advertising in 2008 zou doorbreken? O ja, dat was ikzelf. And I hate to blow my own horn (bad pun intended), maar 2008 heeft inderdaad heel wat homoseksuele [...]