Oud nieuws, maar daarom niet minder leuk. Een man kon zijn geluk niet op toen hij aan het eind van deze zomer een fototoestel op het strand vond, en zeker toen hij merkte dat het geheugenkaartje vol stond met foto’s van onderstaande knappe blondine. Dit is een ernstige blog, dus post ik hier slechts de meest geklede exemplaren (de rest vindt u hier, viespeuk).
Omdat de gelukkige vinder helemaal ondersteboven was van de jonge deerne, startte hij een Facebook-groep op waarin hij mensen opriep zich aan te sluiten en andere mensen uit te nodigen om zo de identiteit van de dame te achterhalen.
In no time telde de groep 17.000 tot 23.000 leden (afhankelijk van de bron) en berichtten diverse Engelse kranten, waaronder The Sun en The Daily Mail, over de zoektocht. Tot bleek dat het om een marketingstunt ging van een pornosite. The Daily Mail verwijderde het artikel uit zijn archief, The Sun paste het aan. Niemand vermeldde de naam van de pornosite. Jammer, want dergelijk succes verdiende wel wat ROI, niet?
Via
Facebook, Facebook Marketing, The Sun, The Daily Mail
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance…
Hebben kranten nog een meerwaarde in dit digitale tijdperk? Duval…
Ieder jaar moet de SPCA een nieuwe thuis vinden voor…
Bij deze nomineer ik deze campagne voor de award “Beste commerciële gebruik van Facebook”.