Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

De Instagram-menukaart

Iedereen heeft er wel eentje in zijn vriendenkring zitten: de foodie-fotograaf die al zijn gerechten op restaurant fotografeert en via Foursquare of Instagram deelt. De horror!

Het New Yorkse restaurant Comodo is er echter in geslaagd deze nieuwe gewoonte in zijn voordeel en dat van zijn klanten om te buigen, zonder in de uitgemolken val der fotowedstrijden te vallen.

Hoe? Met een Instagram-menu. Op de menukaart worden klanten uitgenodigd de verschillende gerechten op Instagram te bekijken via de hashtag #comodomenu. Daar zien ze foto’s die andere klanten van de gerechten van het restaurant hebben getrokken. En kunnen ze eventueel zelf foto’s toevoegen.

Het #comodomenu is een veelvoudige win:

* Klanten kunnen op een eenvoudige manier foto’s bekijken van alle schotels zonder dat het restaurant een lelijk fotomenu hoeft voor te schotelen.
* Klanten kunnen de gerechten gemakkelijker beoordelen, wat het restaurant een waardevolle return oplevert én een betrouwbare reputatie.
* Het restaurant stapelt op eenvoudige wijze earned media op naarmate meer klanten foto’s delen met hun vrienden.

Wedden dat we dit soort hashtags nog gaan zien?