Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

Chrysler niet blij met Dodge Nitro viral

Virals zijn een effectieve marketingvorm met één groot nadeel: je kan ze niet tegenhouden. Toen Chrysler Nederland een (overigens vrij flauw, zie hieronder) viraal filmpje bestelde bij FHV BBDO voor zijn Dodge Nitro, bleek dit een klein succesje op te leveren. Verschillende Nederlandse blogs namen het filmpje over.

http://view.break.com/333000 – Watch more free videos
Maar na wat seeden kwam de viral ook op Amerikaanse blogs terecht. En Amerika is natuurlijk touchy als het op tonen van zogezegd dierenleed aankomt. Gevolg: de Amerikaanse hoofdzetel van Chrysler biedt publiekelijk zijn excuses aan voor de “extreem slechte smaak” van de Hollanders en gebiedt die laatste het filmpje van YouTube af te halen. Maar da’s niet zo makkelijk…

Via

, ,

2 Discussions on
“Chrysler niet blij met Dodge Nitro viral”
  • Vraag is natuurlijk hoe georchestreerd dit allemaal is. Een vrij slecht filmpje (dat het als viral wellicht nooit gemaakt zou hebben) wordt nu plots wél populair omdat het – zogezegd – niet mag van het merk. Want geef toe, als Chrysler zijn excuses aanbiedt, dan wil je dat filmpje toch vooral graag zelf eens bekijken?

  • Echt zeker weet je dat met dit soort marketing inderdaad nooit. Maar het feit dat Chrysler niet alleen zijn excuses aanbiedt, maar het filmpje zelf ook grondig de grond inboort en wanhopig van het net tracht te plukken, is volgens mij toch een teken dat ze er niet mee gediend zijn.