Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

Burger King daagt meesterkoks uit

Dit lijkt me een interessante case study… Ter promotie van de Spaanse lancering van de Tendercrisp, een nieuwe chicken burger, heeft Burger King de 10 meest vooraanstaande meester-koks van het land uitgedaagd een hamburger te creëren die beter smaakt dan de nieuweling.

BurgerKing_Tendercrisp

De burgerkoning verstuurde de uitdaging onder de vorm van een brief, ondertekend door de Spaanse marketing manager, en maakte de brief en de lijst met aangeschreven koks vervolgens meteen publiek. Zonder hun instemming te vragen.

BurgerKingBrief

Tot nu toe heeft nog geen enkele kok op de campagne gereageerd. Benieuwd of ze die omerta gaan aanhouden. Zou Burger King de uitdaging echt hebben willen aangaan of rekenden ze erop dat meester-koks als Ferran Adriá zich niet met fastfood willen/durven associeren? En zouden jullie het niet anders hebben aangepakt?

Via

, , , ,

2 Discussions on
“Burger King daagt meesterkoks uit”
  • Media aandacht voldoende natuurlijk. Maar op zich is het ietwat onbeleefd. Al kan deze stunt BK nog stevig in de kont bijten. Ik vermoed dat ze er inderdaad van uitgaan dat de heren koks niet zullen ingaan op de uitdaging – cultuur, oude garde, ik ben niet voldoende bekend met het spaanse restaurantgebeuren. Maar ik durf wel te denken dat die koks dit hele ding heel sterk naar hun hand kunnen zetten. Zijn die trouwens op een of andere manier verbonden?
    Afwachten maar (en in tussentijd meer pers voor BK.)