Iedereen heeft al wel eens een opmerking gemaakt over de vrolijk sportende, dansende en lachende vrouwen met maandstonden in reclamespots voor maandverband. Engelsman Richard Neil besloot die opmerking wat meer aandacht te geven door de bedrieglijke reclame van maandverbandmaker Bodyform aan te klagen op de Facebook-pagina van het merk. (Klik op de afbeelding voor een grotere versie).
De knipoog is duidelijk, Richard Neil had geen kwade bedoelingen. Maar de post scoorde wel duizenden likes. Hoe ga je hier dan mee om als merk? Bodyform publiceerde niet lang daarna het volgende video-antwoord waarin de CEO herself Richard bedankt voor het openbaren van de waarheid. Het merk scoort daarmee mijn hoogstpersoonlijke Community Management Award of the Year.
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance…
Securitas lanceert vandaag een sensibiliseringscampagne die smartphone-gebruikers confronteert met onvoorzichtig…
Wat betekenen al die Instagram-foto’s op je tijdlijn nu eigenlijk…