Laat u vooral niet beïnvloeden door mijn vorige post: ik haat wel degelijk tv-reclame. Maar ik ben verzot op mooie reclamespots. En al helemaal op groot scherm. En nog veel meer op bioscoopreclame uit Duitsland. Want daar hebben ze de goede gewoonte om zich het niet gemakkelijk te maken omdat ze de aandacht van hun publiek toch al vasthebben. Neen, ze zoeken nog steeds de verrassing op. Kijk bijvoorbeeld naar de welriekende bioscoopreclame van Nivea. Naar het inventieve gebruik van de gordijnen van Weight Watchers. Naar het intrusieve gebruik van projectoren voor Ikea. Of ten slotte naar deze verrassende reclame van BMW.
Bekijk het filmpje bij deze blogpost hier.
BMW plaatste een groot flitslicht achter het witte doek met daarop een karton waarop de letters BMW waren uitgesneden. Tijdens de reclamespot flitste BMW de letters ongezien op toeschouwers, en vroeg hen vervolgens de ogen te sluiten. Wie dat deed, zag de letters BMW op zijn oogleden ronddrijven.
Toegegeven, dit is extreem intrusief en hoogstwaarschijnlijkniet al te gezond voor epileptici, maar u moet het de Duitsers nageven: ze durven wél verder te denken dan de klassieke bioscoopspot. Of hebt u voorbeelden uit andere landen in uw schuif zitten?
Met dank aan @matuvu, de helft van het sympathieke Nomadz-koppel.
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Y&R Zuid-Afrika toverde de spelerstunnel van een rugbymatch om in…
Lang geleden dat ik hier nog eens een goede ambient…
Je komt slechts zelden POS-communicatie op reclameblogs tegen. En da’s…