Veel mensen staan huiverachtig tegenover een tweedehands omdat iemand anders er al mee gereden heeft. De meeste reclamebureaus trachten dit vervelende feit dan ook te verzachten of weg te moffelen. BBDO Athens daarentegen is erin geslaagd dat ene zwakke punt in een sterk punt om te turnen. En dan moet je je wel gewonnen geven.
Update: Tweedehandsverdeler Nearly New Car heeft enkele jaren geleden krek dezelfde campagne gelanceerd, waarbij een vrouw in zwarte lingerie werd afgebeeld boven de tekst “Zou u het erg vinden als u niet de eerste bent?“. Nearly New Car werd op de vingers getikt door de Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame en trok de campagne opnieuw in.
Hat tip to Jonathan.
Via
BMW, Used cars, You know you’re not the first, Print
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Show, don’t tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen…
Deze reeks voor Texa Allergy Products bewijst dat reclame voor…