Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats, nooit eigenlijk, maar voor mijn laatste post van het jaar maak ik voor een keertje graag een uitzondering. L’Oréal vroeg ons namelijk hun nieuwste verzorgingsproduct, Biotherm Skin Vivo Uniformity, via sociale netwerken te lanceren. In plaats van een klassieke communicatie rond het product, verkozen we vrouwen eindelijk het antwoord te geven op een moeilijke vraag: hoe oud lijk jij echt?
Welke vrouw wil het antwoord op deze oeroude vraag immers niet kennen? Met Spiegeltje, Spiegeltje ontwikkelden we een magische Facebook-spiegel waarin vrouwen kunnen ontdekken hoe oud anderen hen écht schatten, en waarmee ze zich tegelijk ook kunnen uitleven in dat andere verborgen verlangen: andere vrouwen beoordelen op hun uiterlijk …
Het principe is even eenvoudig als onweerstaanbaar: via de applicatie kan men een foto van zichzelf toevoegen in de spiegel, waarna andere bezoekers gevraagd wordt een leeftijd op deze foto te kleven. Na verloop van tijd krijgen deelnemers dan de gemiddelde leeftijd toegestuurd die onbekenden hen hebben geschat, uiteraard samen met een Skin Vivo Uniformity kortingsbon om hun schijnbare leeftijd te verbeteren. Bezoekers die de leeftijd van deelnemers goed hebben kunnen inschatten, maken dan weer kans op één jaar gratis Skin Vivo Uniformity.
Made by Wanabe.
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het…
Neem het puntensysteem van Foursquare, de populariteit van Instagram en…